Прозорі ради дослідили рівень прозорості Бердянської міської ради
Коаліцією «Прозорі ради» були проведено черговий етап моніторингу документів Бердянської міської ради, а саме «Регламент виконавчого комітету», «Положення про постійні депутатські комісії», «Статут територіальної громади» а також спеціальні рішення та розпорядження.
На даний час прописано 65 % пропонованих змін в нормативно-правові акти Бердянської міської ради. Нагадаємо, що ще у жовтні місяці цей показник становив 19 %.
В якості позитивних змін в Бердянскій міській раді можна відмітити прийняття наступних норм:
- Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у міській раді
- Відсутні будь-які обмеження (ускладнення) щодо доступу громадян України на пленарні засідання місцевої ради (наявність норми, яка зобов`язує писати заяву, письмово повідомляти про намір взяти участь , тощо — вважається ускладненням)
- Відсутні будь-які обмеження (ускладнення) щодо доступу громадян України на засідання виконавчого комітету ради (наявність норми, яка зобов’язує писати заяву, письмово повідомляти про намір прийняти участь та інше, вважається ускладненням)
- Відсутні будь-які обмеження (ускладнення) щодо доступу громадян України на засідання постійних депутатських комісій ради (наявність норми, яка зобов’язує писати заяву, письмово повідомляти про намір прийняти участь та інше — вважається ускладненням)
- Визначено строк оприлюднення протоколів, висновків та рекомендацій постійних депутатських комісій на офіційному веб-сайті ради
- Проекти рішень місцевої ради оприлюднюються розробниками на офіційному сайті ради за 20 робочих днів до дати їх розгляду
- Наявність публікації на офіційному сайті ради поіменних результатів електронного голосування депутатів місцевої ради
Проте залишається ще певна критеріїв прозорості, які не були імпламентовані в нормативно-правові акти Бердянської міської. ради
Серед них:
- Не визначено постійну депутатську комісію яка контролює питання конфлікту інтересів
- Не визначено порядок ініціювання проведення громадських слухань та кількість підписів, яка не перевищує цифру зазначену нижче (виходячи з кількості мешканців громади): 1000000 і > членів територіальної громади — 150 підписів;500000—1000000 — 100 підписів; 100000—500000 — 50 підписів;10000—100000 — 25 підписів; 10000 і менше — 15 підписів
- Не регламентована участь міської ради в системах електронних закупівель для допорогових закупівель
- Авторами проекту рішень не можуть бути члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи
- Відустня публікація інформації про видаткову частину бюджету за сферами, установами та організаціями
Довідково: у квітні 2015 року стартував проект «Здійснення адвокасі кампанії з імплементації нового антикорупційного законодавства органами місцевого самоврядування», який охопив Вінницьку, Запорізьку, Одеську, Чернігівську та Івано-Франківську області.
Мета проекту полягає у підвищенні прозорості та підзвітності органів місцевого самоврядування у 5 регіонах України, що призведе до зменшення корупційних ризиків в їх роботі та забезпечить реалізацію права громадян на контроль влади.
Для досягнення мети проекту було створено коаліцію «Прозорі ради», до якої увійшли представники регіональних громадських організацій. Коаліція є відкритою для вступу не лише для громадських активістів, але й усіх зацікавлених сторін.
Дослідження охопило 40 органів місцевої влади, серед яких 8 в Запорізькій області. (Запорізька обласна рада, Запорізька міська рада, Оріхівська міська рада, Енергодарська міська рада, Мелітопільска міська рада, Бердянська міська рада, Василівська рада, Гуляйпільська міська рада) . В Запорізькій області представниками коаліції є Ярослав Храпський та Вікторія Агентаєва