Міністерство освіти й науки працює над зміною освітніх програм для базової школи в рамках реформи, яка почалася ще до початку повномасштабного вторгнення.
Про деталі змін розповів в інтерв’ю міністр освіти й науки Оксен Лісовий виданню Hromadske.
Я скажу так: ми працюємо над спрощенням деяких освітніх програм. Зауважу, що коли ми говоримо про «спрощення» — не йдеться про те, що треба зробити програми менш якісними. Ми повинні створити можливість для дітей самим заглиблюватися в тему, яку вони вивчають, — зазначив Лісовий.
За його словами, учні просто не встигають якісно проходити матеріал і використовують штучний інтелект для написання творів, аби уникнути перенавантажень.
Коли ми в «Українській літературі» даємо на рік, умовно, 42 автори, то розуміємо, що діти не заглибляться у твір, якісно його не рефлексуватимуть, не матимуть часу на осмислення вчинків героїв та проживання ситуацій. А це те, заради чого ми привчаємо дітей до читання.
Сьогодні штучний інтелект допомагає швидко написати будь-яке есе. Для чого ж заштовхувати дітей у ситуацію, де вони свідомо вимушені якось фальсифікувати? Нам важливо, щоб діти аналізували, щоб у них розвивалося креативне мислення, фантазія. Якщо ми будемо перевантажувати дитину, то не добʼємося цього результату, — зауважив міністр.
Лісовий вважає, що слід більше часу приділяти засвоєнню матеріалу, замість того, аби гнати учнів швидко за програмою чи забивати надто великою кількістю другорядної інформації.
Не називаючи дисциплін, скажу так: працюємо над двома великими блоками предметів — гуманітаристика та STEM-блок (природничі науки плюс математика). Сформувалася хороша креативна команда людей, які над цим працюють. Вони вивчають освітні програми та виключають звідти все другорядне. Сподіваємося, влітку вже запропонуємо спрощені програми, — додав Лісовий.