Головні проблеми в школах Запоріжжя з 1 вересня: що кажуть батьки

У Запоріжжі, як і в багатьох інших регіонах України, навчальний процес у школах все ще залишається нестабільним. Причина – тривала війна, проблеми з укриттями, а також адміністративні й комунікаційні труднощі.

Цей матеріал “Акцента” – спроба зібрати реальні відгуки батьків, щоб дати змогу краще зрозуміти, з якими викликами стикаються школи, і як це впливає на учнів та родини.

Нерівномірний графік відвідування занять

Батьки скаржаться, що в багатьох школах молодші класи відвідують уроки щодня, а середня та старша школа – лише тиждень через два або навіть рідше.

  • У школі №100 діти 1-го класу ходять щодня, але вже з 4-го починається «чергування» через нестачу місць в укритті.
  • Учні 6-го класу, за словами батьків, минулого року бували в школі тиждень через три чи навіть чотири.

Це створює нерівні умови навчання, а також вимагає від батьків організовувати додаткові онлайн-заняття чи репетиторів.

Батьки зазначають, що на початку навчального року у багатьох школах адміністрація запевняла: заняття проходитимуть щодня. Проте вже за кілька тижнів після старту почали запроваджувати змішаний графік – тиждень через два, а подекуди навіть із більшими перервами.

Одним із пояснень такої ситуації стало небажання учнів старших класів навчатися у другу зміну. Попри те, що за санітарними нормами саме старша школа може займатися після обіду, тоді як молодші діти повинні відвідувати уроки в першій половині дня, у багатьох закладах уникають другої зміни. Це автоматично зменшує кількість днів очного навчання для всіх, окрім перших класів.

Скарги на нерівномірний графік і плутанину з організацією навчального процесу звучать у різних районах Запоріжжя. Батьки кажуть, що спершу їм обіцяють чіткий і зрозумілий розклад, але вже за кілька тижнів усе змінюється. Однією з таких ситуацій поділилася мама третьокласниці:

«У мене донька навчається у третьому класі, школа на Космосі. Я просто в шоці від організації процесу. У період війни все мало б бути спрощено, а в нас навпаки – купа додаткових складнощів. Спочатку обіцяли, що діти щодня відвідуватимуть по чотири уроки, а п’ятий проходитиме онлайн. Тепер оголосили змішане навчання. А ще й карантини починаються через COVID… Як у таких умовах планувати свою роботу? Ціла купа цих шкільних чатів, але домашнє завдання дитині доводиться повідомляти й пересилати мені, хоча вона вже може робити все сама. На другому тижні ми ще вирішували, чим користуватись – Zoom чи Google Meet. Дитина ніби самостійна, але виходить так, що я постійно маю бути поруч. Може, це лише у нашій школі так, а в інших легше?» – розповідає Олена.

Відсутність прозорих наказів та офіційних документів

Батьки обурені, що адміністрація не завжди може показати офіційний наказ чи графік занять.

Наприклад, у школі №100 завуч не зміг надати жодного документа на підтвердження розкладу. Це підриває довіру та залишає родини сам на сам з організаційними проблемами.

Проблема укриттів

Головна причина обмеженого відвідування – брак укриттів.

  • «Укриття не резинове», – відповідають батькам у школах.
  • Деякі пропонують переводити дітей в інші школи або підключатися до програм ЮНІСЕФ для молодших класів.

Батьки кажуть: роботи з облаштування укриттів часто починаються восени, коли навчальний рік уже стартував, і тривають довго.

Невизначеність у навчальному процесі

Батьки наголошують, що планування уроків виглядає хаотичним:

  • Обіцяли одне навантаження, а по факту діти отримали інше.
  • У старших класах іноді місяцями не виходить дотримуватися стабільного графіка.

Через це складно планувати не лише навчання, а й повсякденний режим сім’ї.

Суб’єктивні відгуки про школи

Попри труднощі, є й позитивні зауваження. Наприклад, про 8-му гімназію батьки відзначають, що там діти мають сильну мотивацію до навчання. Але й тут проблеми з графіком нікуди не зникають.

Карантини через COVID: нова хвиля у школах Запоріжжя

Уже на початку навчального року деякі класи в запорізьких школах зіткнулися з карантином через COVID. Батьки кажуть, що така ситуація стала несподіванкою, адже очікували стабільного навчального процесу хоча б у вересні.

Через це діти змушені знову переходити на дистанційку або «сидіти вдома», тоді як інші класи продовжують відвідувати школу. 

Висновок

Ситуація у запорізьких школах показує: навчальний процес залишається складним і непередбачуваним. Батькам обіцяють стабільне щоденне навчання, але на практиці діти вчаться за змішаним графіком, частина класів сидить удома через нестачу укриттів чи карантин, а організаційні рішення приймаються без чіткої комунікації.

Основні труднощі – це обмежені можливості укриттів, небажання старшої школи навчатися у другу зміну, відсутність офіційних документів та раптові карантини через COVID. У результаті родини змушені самостійно підлаштовувати робочі графіки й допомагати дітям орієнтуватися в хаотичному навчальному процесі.

Попри все, батьки відзначають і позитив: у багатьох гімназіях та школах діти зберігають мотивацію до навчання, а вчителі намагаються адаптувати програму. Але для того, щоб освітній процес у Запоріжжі став більш передбачуваним, потрібна відкрита комунікація між адміністраціями, чіткі накази та узгоджений графік занять.


Щоб бути першими в курсі новин Запоріжжі та України, підписуйтесь на соцмережі Акценту: 🔗YouTube | TikTok | Instagram | Телеграм  | Facebook  | Х

Яна Мозуль
Редактор