З травня в українському бензині з’явиться спирт: що зміниться для водіїв і чи варто хвилюватися через нові норми
13:00 18 Квітня, 2025

Із початку травня 2025 року на автозаправках по всій Україні стартує продаж бензину з додаванням біоетанолу. Це не сенсаційне нововведення, а запланований етап переходу на екологічніше паливо, яке відповідає європейським стандартам. Втім, ця новина викликала хвилю запитань серед автовласників — від якості пального до можливого подорожчання.
Що саме змінюється і чому в бензин додають біоетанол
Відповідно до змін у законодавстві, вже з 1 травня бензин, що реалізується на АЗС, має містити не менше 5% біоетанолу — спирту, отриманого з рослинної сировини. Це може бути кукурудза, цукровий буряк або інші культури. Такий компонент допомагає знизити кількість шкідливих викидів, які потрапляють в атмосферу під час згоряння палива.
Фактично, нічого революційного не відбувається. За словами експертів, більшість бензину, який імпортується в Україну з країн ЄС ще з початку повномасштабної війни, вже містить біоетанол. Тож споживачі давно користуються таким продуктом, навіть не знаючи про це.
Як це вплине на ціни: чи буде дорожче?
Побоювання щодо можливого зростання цін експерти вважають перебільшеними. Біоетанол — не дороге задоволення: у вартості тонни пального різниця між звичайним бензином і біоетанольним становить лише 20–40 євро. Якщо перерахувати на літри — мова йде про незначні копійки, які більшість споживачів навіть не помітить.
Більше того, за словами аналітиків, у травні можливе навіть незначне зниження вартості пального — до 3–5 гривень за літр. Причина — зниження цін на нафту на світових ринках, що спричинене коливаннями попиту та геополітичною нестабільністю.
Якість пального: безпечне чи ризиковане?
Серед водіїв ходять чутки, що бензин зі спиртом може негативно вплинути на двигуни. Утім, експерти переконують: 5% біоетанолу — це звична норма для більшості країн ЄС і США, і жодної загрози для автомобілів це не становить.
Сучасні двигуни легко справляються з таким складом. Навіть для старіших авто цей відсоток практично не відчутний, а ризики виникають лише у випадках грубих порушень умов зберігання пального.
Головне — слідкувати за якістю заправки. Біоетанол має гігроскопічні властивості, тобто вбирає вологу з повітря. Якщо резервуари на АЗС не очищені або мають залишки води, це може спричинити проблеми. Відомі мережі до цього вже підготувалися, тоді як на дрібних заправках контроль може бути слабшим.
Поради для водіїв: як діяти в перехідний період
Експерти не радять панікувати чи намагатися самостійно змінювати склад пального за допомогою присадок. Натомість варто дотримуватися кількох простих правил:
- Обирайте перевірені АЗС, які мають позитивну репутацію.
- Уникайте маловідомих заправок, особливо в період адаптації ринку.
- Не експериментуйте з самостійними добавками до пального — це не лише ризиковано, а й може обернутися поломкою двигуна.
Також слід пам’ятати: великі мережі зазвичай несуть відповідальність за якість і мають сервісну підтримку. У випадку проблем зі збереженням чека та контактом до постачальника — набагато легше довести свою правоту.
Що означають ці зміни у глобальному сенсі
Запровадження біоетанолу — це не лише екологічна ініціатива, а й крок до зменшення залежності від імпортних нафтопродуктів. Україна таким чином адаптується до європейських екологічних норм, де пальне з біокомпонентами — обов’язкова вимога.
Паралельно це стимулює розвиток аграрного сектору, адже біоетанол виробляється з вітчизняної сировини. У довгостроковій перспективі це також може сприяти формуванню внутрішнього ринку біопалива та зменшенню вуглецевого сліду країни.
Тож, хоч із 1 травня формально стартує новий етап у пальному для українців, фактично це лише логічне продовження змін, які вже давно відбуваються на ринку. І вони — на краще.