“Запорожэлектротранс” не получит дополнительно 24 миллиона на покупку автобусов в лизинг

1-Zaporozhelektrotrans1

Промэрская коалиция депутатов дала первую трещину. Депутаты Запорожского горсовета отказались выделять дополнительные средства на программу закупки пассажирских автобусов через систему финансового лизинга.

Соответствующее решение сегодня, 30 августа, в вечерней части сессии, рассматривали депутаты Запорожского горсовета. Планировалось, КП “ЗЭТ” должно было получить еще 24 млн грн на покупку 35 автобусов большой вместимости. Общий бюджет программы увеличился бы до 178 млн грн. Средства потребовались в связи с дополнительными издержками, связанными с регистрацией автобусов, страховкой, административной комиссией банка. Также подорожали и сами автобусы.

В свою очередь, во время утренней части сессии депутат городского совета Владимир Москаленко жестко раскритиковал проводимую политику постоянного субсидирования КП “Запорожэлектротранс”.

Від самого початку роботи Запорізької міської ради сьомого скликаня наша фракція, наші колеги з інших фракцій неодноразово звертали увагу виконавчої влади на ситуацію, в якій перебуває одне з наших улюблених комунальних підприємств “Запоріжелектротранс”.

Ми неодноразово зустрічалися з трудовим колективом “Запоріжелектротрансу” і на зборах працівників і на особистих прийомах. Котрий рік поспіль говориться про одні й ті ж проблеми: зношеність рухомого складу, відсутність запчастин , які водії змушені купувати за власний рахунок, аби вийти на лінію. Натомість керівництво комунального підприємства в особі його керівника пана Папача так само постійно і віртуозно знаходить виправдання та розповідає про свої грандіозні плани і наміри, які більше нагадують фантастичні прожекти. Оскільки вони так і не втілюються в життя. Крім того керівник КП в свою чергу звинувачую працівників у грошових махінаціях з виручкою. І, складається враження, що він більше опікується діяльністю служби безпеки підприємства, ніж його прямими функціями. За порожніми розмовами криється одне і очевидне не тільки нам, а й всім пасажирам “Запоріжеектротрансу” – підприємство перебуває у жалюгідному економічному стані, який дедалі погіршується. Дійшло до того, що за словами працівників тролейбус може вийти на лінію без гальм. Навряд чи ця ситуація не відома керівникам виконавчої влади. Жодні досить хаотичні руки очільників цього КП і його кураторів у виконавчій владі не змінюють ситуацію. Час іде, звучать бадьорі рапорти а змін жодних. Найкраще, що вдається, так це обгрунтовувати необхідність виділення додаткових коштів. І міська рада ще жодного разу не відмовила у цьому. Оскільки ми розуміємо важливу роль “Запоріжелектротрансу” у життєдіяльності міста і розуміємо становище в якому опинився трудовий колектив. І ми розуміємо людей, які маючи великий стаж роботи на підприємстві залишають його і звільняються. Свіжий приклад із закупівлею автобусів для цього КП. Заради цього відмовились від купівлі тролейбусів. Ми добре пам’ятаємо як нас у цьому залі запевняли, що все буде так добре, ви нічого не розумієте, ви тільки погодьтесь на лізінг. Власники автобусів мало не в черзі стоять аби надати свою техніку “Запоріжелектотрансу”. Що ж сьогодні? Знову виправдання. І знову вимога дотацій з бюджету міста. Нагадаю, що починалося все зі 120 мільйонів гривень, потім знадобилося уже 154 мільйони гривень тепер треба ще 24 мільйони і знову ми почуємо запевнення, що все буде добре. Ви тільки виділіть кошти. Очевидно, що кошти сьогодні будуть виділені. Але ми переконані, що це нічого не змінить. Дуже хотілось би помилитися, але ми вже чули, що будуть нові тролейбуси, нові великі автобуси з’являться в цьому році, відремонтовані трамваї вийдуть на маршрути, що з усіх міст до Запоріжжя привезуть старі трамваї, які тут шикарно відремонтують. А на “Запоріжелектротрансі” будут грести грошу лопатою і настане процвітання. Але поки що все закінчилось тільки словами”.

P70511-155010-e1498123499812

Утром все выглядело так, что не смотря на претензии оппозиции, Оппоблок вместе с коллегами по коалиции как всегда проголосуют “жирный” финансовый вопрос. Но все случилось, не так как планировалось.

Процесс рассмотрения вопроса оказался непростым. Напомним, всю историю покупки автобусов в лизинг  мы вчера публиковали.

У многих депутатов возникли сомнения в целесообразности выделения средств и эффективности лизинговой программы. Так, Олег Германюк отметил, что на те средства, которые были выделены изначально “Запорожэлектротрансу” (68 млн грн – прим. авт.), можно было уже закупить более 20 единиц техники, в том числе и троллейбусы, но из-за перевода их в лизинговую программу, город остался без новой техники. Правку Германюка о том, чтобы вернуть средства на прямую покупку техники, депутаты не поддержали.

На вопрос Олега Афанасьева во сколько обойдется техническое обслуживание одного нового автобуса в месяц, первый заместитель городского головы Сергей Мешок, не смог назвать точных цифр – очевидно такие расчеты чиновниками не проводились.

Вопрос поставили на голосование в целом. 32 голоса “за”, одного голоса не хватило. Первый раз за долгое время промэрская коалиция провалила серьезный финансовы вопрос. В зале и у мэра Буряка легкий шок. В течение минуты мэр Запорожья думал как прокомментировать провал голосования.

То, что новых автобусов на улицах города не будет в этом году, было понятно еще раньше. Но после провала голосования  городской голова Владимир Буряк решил обвинить в этом тех, кто отказался голосовать за выделение “Запорожэлектротрансу” 24 миллионов. “Оценку действиям депутатов дадут горожане”, – так прокомментировал голосование мэр Запорожья.

Читайте также: Провал: Запорожье в 2017 году останется без нового пассажирского транспорта

Александр Чубукин
Редактор